Gospelfestival Amsterdam

Tijdens het Kwaku Summerfestival 2022 presenteerde B! Music School verschillende grote gospelartiesten-en koren. Het was een groot zomers swingend gospelfeest met waanzinnige talenten, met optredens van onder andere Elvis E. & Choir, bekend van het televisieprogramma Amazing Grace, de Wazzup Singers met Muriel Blijd, Talita Blijd, Jordan Roy en Brandon Delagreantiss, G-Roots, Leo Davelaar & G-project Koor, Joany Muskiet en Elisha Amonoo Neizer (bekend van de band van het televisieprogramma Matthijs gaat door), en Dwight Dissels featuring Damien Sneed uit de Verenigde Staten!

GOSPELFESTIVAL AMSTERDAM
presenteerde We Shall Overcome. A Tribute to Martin Luther King

In het kader van Martin Luther Kingday, Black History Month en de gospeltentoonstelling ‘Gospel. Muzikale reis van kracht en hoop’, organiseerden Gospelfestival Amsterdam en Museum Catharijneconvent op 18 en 19 februari de gospelconcerten We Shall Overcome. A Tribute to Martin Luther King in een uitverkocht Muziekgebouw aan ‘t IJ en uitverkocht TivoliVredenburg. Een muzikaal programma met prachtige gospelmuziek en spoken word, over de inspirerende woorden en daden van Dr. Martin Luther King.

Crème de la crème van Nederlandse én internationale gospel traden op met o.a. de Queen of soul en gospel Shirma Rouse, zangeres en presentatrice Giovanca Ostiana, Dwight Dissels (bekend van The Voice), Elisha Amonoo-Neizer (bekend van Matthijs Gaat Door) en band, de Wazzup Singers en internationale ster, gospelzanger, componist, arrangeur, dirigent en pianist Damien Sneed met band uit de V.S. sterzangeres Tiffany Stevenson, Alicia Peters-Jordan en Markita Knight. De uitverkochte concerten werden gepresenteerd door Brandon Delagraentiss.

VERVOLG GOSPELFESTIVAL
Gospel tentoonstelling
& Korenfestival Heal Our Land

Het vervolg van het festival vond begin 2023 plaats in het Museum Catherijneconvent in Utrecht i.s.m. TivoliVredenburg, met o.a. optredens van Shirma Rouse en verschillende gospelkoren tijdens de tentoonstelling Gospel. Muzikale reis van kracht en hoop’ die van 30 sept 2022 - 10 april 2023 te zien was in het Museum Catharijneconvent. Ook volgden verschillende gospelkoren bijzondere Black Gospel workshops o.l.v. de legendarische koorleiders Gary Diggs en Jamie Williams uit de V.S. en Lawrence L. Johnson van de London Community Gospel Choir en Nicky Brown uit de U.K. Ze werkten aan hun muzikale zeggingskracht en skills die ze op het Korenfestival Heal Our Land op 9 april lieten horen en zien in een vol TivoliVredenburg, met groot succes!
Met optredens van Soul en Motownkoor D-f!ne, The Outcry, Sound of Gospel, ABC Gospel Choir, Soul Sound Choir, TRIBE Hiphop Choir Collective, Wazzup Singers, the Gospel Experience, G-Roots en special guest soul en gospelzanger Dwight Dissels, onder leiding van bandleider Elisha Amonoo Neizer en gepresenteerd Brandon Delagraentiss.

Ieder jaar vinden verschillende onderdelen van het Gospelfestival Amsterdam plaats. Binnenkort wordt bekend gemaakt wanneer het vervolg van het Gospelfestival plaatsvindt. Houd de website en socials in de gaten.