Afrodans

Je kunt naast de muzieklessen ook iedere woensdagmiddag Afrodans bij ons volgen! In de lessen leer je moves en choreografieën op moderne swingende afrobeats. Afrodans is gebaseerd op traditionele Afrikaanse dans, waarin het draait om beweging, energie, opzwepende muziek en fun. De lessen worden gegeven in samenwerking met We Are On The Move, door dansdocente Shanelva.

BLOK 1
Tijdens het eerste blok verken je de verschillende Afrikaanse stijlen/choreografieën van Afrodans, zoals Azonto, Kuduro, coupe décalé, ndombolo, Afro contemporary en meer.

BLOK 2
Tijdens het tweede blok is er meer verdieping in de techniek. Deze bestaat uit een variatie van laag dansen met gebogen knieën en veel voetenwerk tot grote bewegingen met je hele lichaam waarmee je ritmisch meebeweegt op de muziek en verschillende choreografieën in de verschillende Afrikaanse stijlen.

BLOK 3
Blok 1 en Blok 2 worden herhaald en de kinderen werken toe aan een eindpresentatie, waarin je al hun geleerde moves gezamenlijk zullen laten zien.

• Lesgeld

€530 per jaar - regulier

Via Jeugdfonds Sport & Cultuur

Via speciale Stadspasactie

Let op! Termijnbetaling en ondersteuning via Jeugdfonds Sport & Cultuur en Stadspas Actie is mogelijk. Neem contact op.

• Stadspas Actie

Kinderen met een Stadspas kunnen in 10 lessen kennismaken met Music Lab: een proeftuin waarbij zang, rap, beat creating en allerlei instrumenten beoefend kunnen worden. Dit is een stadspasactie.

• Planning

Frequentie: wekelijks; gemiddeld 33 lessen op jaarbasis